75 راز استارت‌آپی
قسمت سوم ۶

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۳:۴۱ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

 نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت دوم)، به نکاتی مقدماتی و کلی اشاره شد که لازم است قبل از انجام کار و در شروع فعالیت بازاریابی به آن‌ها توجه کرد. در این بخش به نکاتی در زمینه تبلیغات و رقابت و همچنین چگونگی انتخاب اسم استارت‌آپ اشاره می‌کنیم.

11- به بازاریابی فکرکنید

قبل از هر چیزی بدانید که 90 درصد کسب‌وکار شما تبلیغات است. آیا می‌توانید اساسا به تبلیغات نوشتاری، دهان به دهان، اینترنت، صفحات زرد و رسانه‌های دیداری اتکا کنید؟ بسته به پاسخی که به این پرسش می‌دهید، معیارهای خاصی برای این‌کار به‌وجود می‌آید. مثلا اگر کسب‌وکار شما روی صفحات زرد تبلیغ می‌شود، بر اساس یک ترفند قدیمی نام شرکت خود را با A و B و C بنویسید تا در بخش جلویی آن‌ها قرار بگیرید. پس باید در انتخاب اسم خلاقیت به خرج دهید.

12- موشکافانه به رقابت نگاه کنید

در مورد این مسئله نیز انتخاب نام، مهم و نقطه شروع رقابت است. آیا اسم رقبای شما با کارشان همخوانی کامل دارد؟ در‌حالی‌که مشتریان جوان و مدرن هستند، آیا اسم انتخاب شده سنتی است؟ یا برعکس؟ پاسخ این سوال‌ها به شما می‌گوید که چه کاری بی‌تاثیر است و چه مواردی شما را به انتخاب درست نزدیک‌تر می‌کند.

13- از طوفان فکری استفاده کنید

یک مغز به تنهایی ظرفیت انجام تمام کارها و مسئولیت‌ها را ندارد. عده‌ای برای انتخاب اسم حتی با مشتریان خود طوفان فکری را تمرین می‌کنند. به واژه‌ای فکر کنید که روی زبان‌ها افتاده و به کسب‌وکار شما مرتبط است. یعنی مشتریان می‌توانند با شنیدن آن، محصولی که ارائه می‌دهید را به ذهن بیاورند.

14- مراقب معانی منفی باشید

بعضی از اسم‌ها شاید خلاقانه باشند، اما به مشتری حس خوبی القا نمی‌کنند و این بیشتر روی مشتریان بالقوه تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کمتر جذب تولیدات شما شوند. فهرستی از اسامی تهیه کرده و از خانواده یا دوستان بخواهید حسی که بعد از شنیدن آن به آن‌ها دست می‌دهد را به شما بگویند. اسامی زننده را از لیست حذف کنید.

15- تکراری نباشید

چندین بار پیش آمده که صاحب کسب‌وکاری بعد از این‌که کارش توسعه یافته، به‌خاطر مشکل ساز شدن اسمی که انتخاب کرده‌اند، مجبور شده شرکت خود را تعطیل کند. پس قبل از شروع به کار از غیرقانونی نبودن نام خود مطمئن شوید و از دردسری بزرگ پیش‌گیری کنید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا