با استفاده از مدیریت احساسات، در کسب‌وکار خود موفق شوید
احساسات خود را کنترل کنید ۸

با استفاده از مدیریت احساسات، در کسب‌وکار خود موفق شوید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

کنترل احساسات در زندگی همه افراد بسیار مهم است و تاثیر زیادی در زندگی شخصی و حرفه‌ای دارد. در این مطلب به راهکارهای کارآمدی برای مدیریت احساسات می‌پردازیم.

نوپانا: کنترل احساسات در زندگی همه افراد بسیار مهم است و تاثیر زیادی در زندگی شخصی و حرفه‌ای دارد. کسی که نمی‌تواند احساساتش را کنترل کند، کمتر مورد احترام قرار می‌گیرد و به موفقیت‌های کمتری دست می‌یابد.

در نوشتار زیر چند راهکار برای اینکه بتوانید احساساتان را مدیریت کنید آورده‌ایم. با ما همراه باشید:

مشاهده‌گر باشید

زمانی که احساساتتان به اوج خود می‌رسند نمی‌توانید به درستی تصمیم بگیرید، نمی‌توانید واقعیت‌های اطراف خود را ببینید و تصمیم غیر عاقلانه‌ای می‌گیرید که بعدا پشیمان خواهید شد. باید یاد بگیرید احساسات خود را مشاهده کنید و هیچ قضاوتی درباره وضعیت موجود نکنید و سعی کنید هیچ اقدامی نکنید. لازم نیست احساسات خود را سرکوب کنید، رد کنید یا تغییر دهید.

احساساتتان را بپذیرید

به گزارش نوپانا، شما نمی‌توانید احساساتی را که تجربه می‌کنید، انتخاب کنید اما باید یاد بگیرید که این احساسات را بپذیرید و آن‌ها را درک کنید تا به این احساسات پاسخ مناسب‌تر و منطقی‌تری بدهید. اگر واقعیتی که در آن قرار دارید را بپذیرید به آرامش می‌رسید و بهتر می‌توانید با شرایط کنار بیایید.

قضاوت نکنید

زمانی که با خود می‌اندیشید که آیا احساساتتان درست‌اند یا غلط، خوب‌اند یا بد؛ به آن‌ها نیرویی می‌دهید تا شما را در اختیار بگیرند و کنترل را از دست شما خارج کنند. مسائل را از یک زاویه خاص نگاه نکنید، واقع بین باشید و احساسات خود را قضاوت نکنید. اتفاقی که هر لحظه برای شما می‌افتد ثابت نیست. ممکن است فکر کنید که اتفاقی بدی برای شما افتاده است اما با گذر زمان متوجه مزایای آن بشوید. پس اتفاقات و شرایطی که در آن هستید را قضاوت نکنید.

در زمان حال زندگی کنید

زمانی که احساسات شما اوج می‌گیرد یا به گذشته و شکست‌هایتان فکر می‌کنید و دوست دارید به عقب بروید و آن‌ها را جبران کنید؛ یا به آینده می‌روید و رویابافی می‌کنید. گذشته و آینده را فراموش کنید و در حال زندگی کنید تا بتوانید به درستی احساسات خوب و بد خود را کنترل کنید و تصمیمات منطقی‌تری بگیرید.

 (همچنین بخوانید:‌ با ایجاد انگیزه در مشتریان، میزان فروش خود را چند برابر کنید )

برچسب‌ها: مدیریت احساساتکنترل احساساتروانشناسیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.