50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر
قسمت اول ۸

۵۰ توصیه برای کسب‌وکار بهتر

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۲:۴۴ | ۵ دقیقه

جدی گرفتن این توصیه‌ها، کسب‌وکار و زندگی شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: در قسمت اول مجموعه «50 توصیه برای کسب وکار بهتر»، به‌طور اختصاصی، به نکاتی در زمینه پول و سرمایه پرداخته می‌شود.

1- بودجه خود را تنظیم کنید

بودجه ماهیانه داشته باشید و از چگونگی برگشت پول خود مطمئن شوید. تا پولی به‌دست شما نرسیده، برای آن به‌طور جدی برنامه‌ریزی نکنید.

2- اعتبار خود را بالا ببرید

اعتبار شخصی خود را مانند اعتبار شرکت بالا ببرید. بگذارید کار و ارزش سرمایه شما، حرف بزند نه چیز دیگری. اگر مدیر یک کسب‌وکار باشید باید بدانید که نگاه‌های زیادی روی شما متمرکز می‌شود.

3- با اطمینان سرمایه‌گذاری کنید

وقتی می‌خواهید جایی سرمایه‌گذاری کنید، شرایط موجود یا نهادهای مربوط، به شما خواهند گفت که چه سرنوشتی در انتظار پول شما است. برای بالا بردن ضریب اطمینان خود، حتماً از متخصصان مشورت بگیرید.

4- پول بیشتری دربیاورید

به اين بيانديشيد كه از چه راه‌هایی می‌توانید دریافتی خود را در راستای هدفی که دارید، بیشتر کنید. همیشه برای توسعه کسب‌وکار به پول بیشتری احتیاج دارید، پس اين موضوع را در اولويت اهداف خود قرار دهيد.

5- هزینه را کم کنید

به مدل کار و سبک زندگی خود سروسامان بدهید. راه‌های استفاده مفید از پول و کم کردن هزینه‌ها را یاد بگیرید و برای دارایی خود برنامه‌ریزی کنید. فهرستی ازهزینه‌های غیرضروری خود داشته باشید و تلاش کنید دفعات بعد، تا حد ممکن سراغ آن‌ها نروید.

6- امنیت آینده را بیشتر کنید

یادتان باشد همیشه باید پس‌انداز کنید و هرگز با جمله «هنوز برای پول جمع کردن زود است»، خود را فریب ندهید. آینده به‌هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و عوامل درونی و بیرونی متعددی ممکن است کسب‌وکار شما را به خطر بیاندازد.

7- از شکست‌های مالی کمتر ناراحت شوید

برای اینکه این اتفاق بیفتد، یک حساب برای مواقع ضروری داشته باشید. حسابی که از پس‌انداز و حساب جاری شما، که اغلب از آن برای خرید روزانه استفاده می‌کنید، جدا باشد. شما نباید به حساب ضروری دست بزنید مگر اینکه مجبور باشید.

8- برای کارمندان انعطاف مالی داشته باشید

یک حساب جاری برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده کارمندان در نظر بگیرید. حسابی که برای هزینه‌های درمانی و ماموریت‌های خارج از برنامه استفاده می‌شود. کارمندان می‌توانند از آن برداشت کنند و از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

(همچنین در این زمینه بخوانید: 75 راز استارت‌آپی: قسمت اول )

 

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا