چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم؟
دیجی‌کالا در الکامپ ۸

چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۲:۴۶ | ۷ دقیقه

آناهیتا نیشابوری در کارگاه دیجی‌کالا در نمایشگاه الکامپ، از تجربیات خود برای موفق شدن در کار گفت.

نوپانا: در سومین روز نمایشگاه الکامپ کارگاه «چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم» با سخنرانی آناهیتا نیشابوری مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا برگزار شد.

آناهیتا نیشابوری که سابقه زیادی در حوزه تجارت الکترونیک دارند؛ در این گارگاه درباره عوامل موفقیت یک فرد در کار صحبت کردند. به گفته نیشابوری: «محیط خوب بسیار بسیار مهم‌تر از مدرک خوب است. اگر در محیط خوبی کار کنیم و پشتکار داشته باشیم می‌توانیم به سرعت رشد کنیم و مهارت‌های زیادی یاد بگیریم.»

به عقیده آناهیتا نیشابوری داشتن نگرش و اخلاق خوب، بهتر از توانایی است. اگر اخلاق خوبی داشته باشید می‌توانید به سرعت مهارت‌های لازم را کسب کنید و در کار خود موفق شوید. چند مورد از این ویژگی‌های خوب:

  • نه نیارید و با گشاده‌رویی کارهایی را که به شما می‌سپارند انجام دهید.
  • انگیزه درونی داشته باشید.
  • ذهن و روحی باز داشته باشید حتی اگر تجربه زیادی دارید.
  • توانایی کار گروهی داشته باشید.
  • شجاع باشید.
  • شبکه‌سازی کنید و با افرادی در ارتباط باشید که بتوانند به شما کمک کنند.
  • افتاده باشید، حتی اگر توانایی‌های زیادی دارید.
  • کنجکاو باشید و از سوال پرسیدن نترسید.

برای پیشرفت در کار خود همواره باید به دنبال فرصت‌های رشد و یادگیری مهارت‌های جدید باشید. یک منتور خوب می‌تواند در شرایط سخت به شما کمک کند.

در انتهای کارگاه، خبرنگار نوپانا با آناهیتا نیشابوری گفت‌وگویی داشت:

لطفا خود را معرفی کنید و درباره سابقه حرفه‌ای خود کمی توضیح دهید.

من آناهیتا نیشابوری هستم. تقریبا ۱۰ سال است که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنم. ابتدا در مالزی و در حوزه فشن و تجارت الکترونیک کار خود را شروع کردم. تقریبا ۱۸ ماه پیش به ایران آمدم تا با دیجی‌کالا همکاری کنم و اکنون مدیرارشد توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا هستم.

کار شما در دیجی‌کالا چیست؟

کار من بسیار گسترده است و با بخش‌های مختلفی در ارتباط است. به طور کلی کار من رشد مشتری و فعال نگهداشتن آنها است. برای این کار در دیجی‌کالا ۲ ابزار داریم: اول، با سازمان‌های مختلف کار می‌کنیم تا دیجی‌کالا را تبلیغ کنند و ما هم برای مشتریان آنها شرایط ویژه‌ای درنظر می‌گیریم. دوم، راه‌اندازی یک برنامه وفاداری (loyalty program) است که این برنامه را به صورت کاملا داخلی در دیجی‌کالا با نام «دیجی‌کلاب» شروع کردیم.  خوشبختانه در ایران فرصت زیادی هست و ما صفر تا صد دیجی‌کلاب را هم از لحاظ فنی هم از لحاظ تجاری خودمان انجام دادیم.

آیا در ایران به عنوان یک خانم برای مدیر ارشد شدن با مشکلی روبه‌رو شدید؟

خداروشکر آقای حمید و سعید محمدی آدم‌های روشن‌فکری هستند و مشکلی با داشتن مدیر خانم نداشتند. در دیجی‌کالا جنسیت خیلی مطرح نیست و خانم‌های زیادی را می‌بینیم. در کل در ایران، خانم‌های کمی در موقعیت‌های مدیریتی قرار دارند و این موضوع در ابتدا برای من بسیار ناراحت‌کننده بود. من هم حرف‌های عجیب و غریب زیاد شنیده‌ام اما به مرور زمان عادت کردم. یکی از بهترین توانایی‌های خانم‌های ایرانی این است که می‌توانند از این حرف‌ها بگذرند تا حاشیه‌ای برای آنها به وجود نیاید. تمرکز خانم‌های ایرانی روی کار، به تنهایی یک منبع انرژی است.

در آخر توصیه شما برای جوانان که در ابتدای مسیر کار حرفه‌ای هستند چیست؟

برای اینکه در زندگی خود موفق باشید باید کاملا خود را بشناسید و ببینید از زندگی چه می‌خواهید. هیچ راهی، راه بد نیست و باید به دنبال این باشید که در هرجا که هستید ارزش‌ها  و ویژگی‌های خوب و نوآوری داشته باشید. حتی اگر در سازمان‌های سنتی هم کار کنید و این موارد را داشته باشید می‌توانید موفق شوید. در کل باید ارزش‌های خوب داشته باشید و مطمئن باشید که از شغل خود چه می‌خواهید و برای آن بجنگید. هرجایی می‌تواند خوب باشد اگر به آن علاقه داشته باشید.

برچسب‌ها: دیجی‌کالاالکامپنمایشگاه بین المللی الکامپتجارت الکترونیکecommerce
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.