دانشگاه آزاد اسلامی از رویداد فضایی منظومه حمایت می‌کند
در راستای حمایت از نخبگان: ۸

دانشگاه آزاد اسلامی از رویداد فضایی منظومه حمایت می‌کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۱ | ۴ دقیقه

استفاده از خدمات ماهواره‌ای علاوه بر اینکه زندگی روزمره را برای خیلی از انسان‌ها ساده‌تر و دلپذیرتر میکند نیازمندی‌های بخش‌های صنعتی و کشاورزی و . . . را نیز با سرعت و قابلیت اطمینان بیشتر مرتفع می‌کند.

نوپانابر همین اساس میزان توجه به بخش فضایی در کشور ما در ده سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و طراحی و ساخت ماهواره‌ها با کاربردهای مختلف و رسیدن به توانایی پرتاب ماهواره‌ها توسط متخصصان داخلی، باعث علاقه‌مند شدن صنایع داخلی به استفاده از خدمات ماهواره‌ای شده‌ است.

در میان این صنایع، مسائل و چالش‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از کاربردهای ماهواره‌ها و منظومه ماهواره‌ها، برای آن چالش‌ها راه‌حل‌های پایدار و قابل اطمینان پیدا کرد. به همین دلیل تصمیم برآن شد که با برگزاری یک مسابقه با هدف حل این چالش‌ها با استفاده از منظومه ماهواره‌ای، از یک سو توانایی متخصصان داخلی در حل یک ماموریت فضایی و طراحی مفهومی ماهواره‌ها سنجیده شود و از سوی دیگر با بیان نیازهای واقعی صنایع کشور و طراحی ماموریت‌ها بر اساس آن‌ها گامی در حل مشکلات و رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شود. از همین‌رو دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف خود تصمیم گرفته که از حضور نخبگان در مسابقه منظومه حمایت کند.

رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای»، با هدف حمایت از استعدادهای جوان و پرورش ایده‌های خلاقانه برای رفع موانع و مشکلات حوزه صنعت فضایی توسعه و گسترش کسب‌وکارهای این حوزه، برگزار می‌شود.

این رویداد در نظر دارد از سویی افراد نخبه و خوش‌فکر، اهل عمل و دغدغه‌مند را گرد هم آورد تا با فراهم آوردن فضا، راه را برای ارائه ایده‌پردازی‌های خلاق در حوزه مشکلات مربوط به صنعت فضا باز کنند. درعین حال شبکه‌ای از افراد تاثیرگذار و تصمیم‌گیران مربوط به این حوزه را نیز گرد هم آورده و تصمیم‌گیری در مورد ایده‌ها را به عهده‌ی آن‌ها واگذار می‌کند.

برای حل این مشکلات البته می‌توان چندین راهکار به صورت از پیش تعیین‌شده پیشنهاد داد اما ارائه پیشنهادات خلاقانه و معرفی دستاوردهای نوآورانه برای سرمایه‌گذاران صنعت از جذابیت برخودار بوده و می‌توانند ضمن بررسی تیم صاحب‌انگیزه و توان آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در طرح‌های آن‌ها نمایند.

لازم به ذکر است اولین گام جهت شرکت علاقه مندان در این رویداد، ثبت نام برای حضور در پیش‌رویداد از طریق پایگاه www.manzoumeh2019.ir خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در شبکه‌‌های اجتماعی می‌توانند با آدرس manzoumeh2019@ نیز در ارتباط باشند.

برچسب‌ها: دانشگاه آزاد اسلامیرویداد منظومهفناوری فضاییچالش طراحی منظومه ماهواره‌ای
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.