نوآوری و مهارت آموزی نیاز اساسی نسل جوان است
مدیرعامل موسسه مهارت آموزی و رشد آفرینی اومند ۸

نوآوری و مهارت آموزی نیاز اساسی نسل جوان است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۲:۰۳ | ۶ دقیقه

کار دانش آموز وارد دانشگاه شدن یا فارق التحصیل شدن نیست. آنچه یک نوجوان و جوان نیازمند است، کسب مهارت لازم برای ورود به فضای کسب‌وکار است.

نوپاناخیلی عجیب است که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلیل تحریم‌ها بسیاری از نیازهای جامعه برآورد نمی‌شود. بنابراین رقابت جهانی کمی وجود دارد و فضا برای توسعه کسب‌وکارهای مختلف تولیدی و خدماتی فراهم است، اما تعداد بیکاران در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه تحصیل کردگان بسیار بالاست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی موسسه مهارت آموزی ورشد آفرینی اومند نگین صدری‌زاده معتقد است: «بخش خصوصی به جای ایجاد نگرانی و القای ترس شکست برای ورود به دنیای کسب‌وکار، باید نوجوانان و جوانان را با مهارت نوآوری وخلاقیت آشنا کند، تا بتوانند آینده شغلی خود را خلق کنند.»

مدیرعامل موسسه مهارت آموزی و رشد آفرینی اومند گفت: «در حال حاضر آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به اقشار مختلف جامعه بسیار با اهمیت است در حالی که در اغلب موارد، موسسات آموزشی در سطوح مختلف با ارائه مطالب غیرکاربردی تنها به فکر سوق دادن نوجوانان به سوی نتیجه گیری از کنکور و همچنین دانشجویان به کپی یا خرید پایان نامه هستند. پایان نامه‌هایی که می‌توانند علاوه بر حل مشکل صنعت در آینده شغلی دانشجویان نیز اثر مستقیم داشته باشد.»

وی با اشاره به اینکه برابر مصوبات و تاکیدات معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری وقت آن است مهارت‌های زندگی جهت ورود به دنیای اشتغال، نوآوری و خلاقیت جدی گرفته شود ادامه داد: «دانش آموزان ما از زمانی که وارد فضای آموزش می‌شوند، از کودکی تا زمان فارغ التحصیلی در دانشگاه تنها با این مورد آشنا می‌شوند که دنیا جای سختی است و برای کسب نتیجه باید رقابت کرد.»

این مهم علاوه بر اینکه به جای ایجاد حس همکاری در فضای جامعه ایجاد فضای رقابتی را رقم می‌زند و به افراد القا می‌کند که برای پیشرفت باید صندلی یک‌دیگر را اشغال کنند، آن‌ها را از نوآوری و خلاقیت دور می‌کند.

مدیر موسسه اومند معتقد است آنچه بخش‌های مختلف جامعه نیاز دارد آموزش نیست، بلکه پرورش است. کودکان ما به دوره‌هایی مثل مهارت‌های زندگی نیازمند هستند.

وی اظهار داشت: «از مهم‌ترین دلایل وجود بیکاری در قشر تحصیل کرده ما نیز کمبود شغل نیست بلکه نبود آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای افراد است. بسیاری از افراد تحصیل کرده در رشته‌های غیرمرتبط با تحصیل خود مشغول به کار می‌شوند. این نتیجه عدم کسب مهارت‌های لازم در فضای آموزشی است.»

مدیر موسسه مهارت آموزی و رشد آفرینی اومند با اشاره به نوجوانان و جوانان پشت کنکور گفت: «اعداد و ارقام نشان می‌دهد خانواده‌ها برای ورود فرزندشان به دانشگاه و عبور از سد کنکور هزینه‌های هنگفتی می‌کنند. در حالی که آن چیزی که دانش‌آموز یا دانشجو نیاز دارد بیش از هزینه برای عبور از سد کنکور، آموزش مهارت برای ورود به بازار کسب‌وکار است. ما باید به نسل جوان و حتی بزرگسال‌مان آموزش دهیم که می توانند با نوآوری و خلاقیت وارد فضای کسب‌وکار شوند. صاحب کسب‌وکار خودشان باشند و یا با آموختن مهارت‌های ارتباطی بتوانند در کنار دیگران به شکل تیمی و گروهی سازمانی را اداره کنند.»

موسسه مهارت آموزی و رشد آفرینی اومند که از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، اغلب در شهرستان‌های محروم و دور افتاده فعالیت می‌کند و با اینکه در زمینه کنکور حتی یکبار اقدام به آموزش نکرده است اما توانسته است بیش از ۷۵درصد از دانش‌آموزان و مراجعان خود که خواستار عبور از سد کنکور بودند با رتبه زیر ۳هزار وارد دانشگاه کند. حدود ۲۰ درصد این افراد جزو رتبه‌های دو رقمی کنکور هستند. موسسه اومند معتقد است وارد دانشگاه شدن تازه شروع فعالیت یک جوان است. کار موسسه اومند زمانی پایان می‌یابد که دانشجو وارد بازار کار شود.

برچسب‌ها: مهارت آموزینوآوریکسب‌و‌کارموسسه مهارت آموزی و رشد آفرینی اومند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.