برج فناوری هرمز افتتاح می‌شود
با حضور سورنا ستاری؛ ۸

برج فناوری هرمز افتتاح می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۱:۲۹ | ۴ دقیقه

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و استاندار هرمزگان، برج فناوری هرمز با هدف توسعه کسب‌وکارهای فناور و استارتاپ‌های بومی استان افتتاح می‌شود.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز با هدف افتتاح برج فناوری هرمز، بازدیداز شرکت های دانش بنیان و شرکت در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان استان هرمزگان وارد این استان شد و مورد استقبال استاندار و مقامات عالی استان  قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در سفر به استان هرمزگان برج فناوری هرمز را افتتاح می‌کند. کار پروژه برج فناوری هرمز از سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد فضای فیزیکی استقرار فناوران، نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان و ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

این برج دارای ۹ طبقه شامل یک طبقه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی ، یک فضای اشتراکی متعلق به استارتاپ‌ها و دیگر طبقه‌ها متعلق به شرکت‌های مرکز رشد ، رشد یافته و دفاتر تحقیق و توسعه صنایع فعال در استان هرمزگان است.

بازدید از شرکت های دانش بنیان 

معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری در این سفر از ۹ شرکت دانش بنیان هرمزگانی بازدید خواهد کرد. ستاری ضمن رونمایی از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در دانشگاه هرمزگان، به محل کارگاه‌های این شرکت‌ها می‌رود و  در فضایی صمیمی با فعالان فناور مستقر به گفت‌وگو می‌نشیند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون حوزه سلامت پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند.

 در حال حاضر تعداد ۵۲ شرکت در پارک علم و فناوری هرمزگان مستقر هستند. از این تعداد ۲۰ شرکت رشد یافته و از آمادگی ورود به بازار تجاری برخوردارند. این شرکت‌ها تا پایان سال ۹۷ درآمدی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان داشتند و ۶۵۰۰ دلار سهم صادرات این کسب‌وکارها بوده است.

ستاری و همراهان وی در ادامه این سفر استانی یک روزه به ساختمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خواهند‌ رفت و از دستاوردهای فناورانه مستقر در مرکز رشد این دانشگاه بازدید می‌کنند. فعالان فناور شرکت دانش‌بنیان زایش سبز طبیعت نیز آخرین دستاورد‌های خود را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی می‌کنند. 

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاریهرمزگانبرج فناوری هرمز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.