اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی به کسب‌وکار‌های کوچک اقتصادی
شریعتمداری خبر داد؛ ۸

اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی به کسب‌وکار‌های کوچک اقتصادی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۲:۳۱ | ۵ دقیقه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کار‌های کوچک اقتصادی خبر داد.

نوپانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: هفته کار آفرینی با هفته بسیج تقارن پیدا کرده است و کارآفرینی جوانان ما در فرهنگ اسلامی و دینی کاری بسیجی است.

وی افزود: هفته گذشته دیداری با مقام معظم رهبری با کارآفرینان داشتیم و ایشان در دو حوزه تذکراتی را به وزارت کار دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با تحولاتی که در حوزه کار و فناوری ایجاد شده نیاز است یک پوست اندازی در حوزه کارآفرینی داشته باشیم و یکی از عواملی که باعث توسعه پایدار می‌شود توسعه کارآفرینی نوین است و این کار با حرف اجرا نمی‌شود و باید قدم‌های جدی داشته باشیم.

شریعتمداری تصریح کرد: امروز انقلابی در حوزه کارآفرینی کشور رخ داده است.

وی افزود: امروز مصوبه‌ای تقدیم دولت شد که شاید نوین‌ترین مصوبه در حوزه کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان باشد.

دولت دریافت تسهیلات را برای کارآفرینان آسان کند

شریعتمداری ادامه داد: معمولا کارآفرینان جوان ما دارایی‌هایی برای شروع کار ندارند و بانک‌ها هم بدون پول به فردی تسهیلات پرداخت نمی‌کنند، به همین دلیل دولت می‌تواند به عنوان واسطه کار دریافت تسهیلات را آسان کند و در همین رابطه ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از فعالیت‌های کوچک اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مصوبه تقدیم شده به دولت بحث تسهیل در رفت و آمد‌های کارآفرینان به خارج از کشور و فروش محصولات خود نیز اشاره شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: لازم است برای اصلاح فضای کسب و کار گام‌های موثر‌تر برداریم.

شریعتمداری گفت:در ابتدای امسال بخشنامه‌ای ۱۷ ماده‌ای برای بهبود وضعیت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کردیم که باز هم این کار‌ها کم است و باید گام‌های موثرتری برداریم.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش برای ۳ هزار و ۵۰۰ نوجوان کارآفرین در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، همچنین ۲ هزار و ۱۰۰ ساعت به مربیان حوزه کارآفرینی آموزش داده شده است.

صنایع بزرگ کشور باید دانش بنیان شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما به ۳۰۹ مرکز مشاروه مجوز دادیم که مشاوره‌های کارآفرینی ارائه دهند و تا امروز ۴ هزار و ۶۲۵ کسب و کار از این مراکز مشاوره گرفتند.

وی گفت: ما باید همه صنایع بزرگ کشور را دانش بنیان کنیم تا بتوانیم در این صنایع هم به روز شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای شناسایی کارآفرینان پیشرو امکانی برای ثبت نام آن‌ها فراهم کردیم و در پی آن ۳ هزار و ۷۰ کارآفرین در این سایت ثبت نام کردند و از بین آن‌ها یک هزار و ۱۸۱ کارآفرین که داری کسب و کار‌های توسعه یافته تری بودند انتخاب شدند.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارتاپکارآفرینیاختتامیه هفته جهانی کارآفرینیهفته جهانی کارآفرینیمحمد شریعتمداری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.