پل نوآوری دیجی‌کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه
از پژوهش به نوآوری ۸

پل نوآوری دیجی‌کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۱ | ۵ دقیقه

رویداد پل نوآوری به منظور ایجاد پل ارتباطی میان دیجی‌کالا و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مخاطبان اصلی این رویداد، دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی هستند.

نوپانا: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بر وضعیت اقتصادی هر جامعه‌ای است. در دانشگاه‌ها افراد متخصصی تربیت می‌شوند که می‌توانند با به‌کارگیری علم خود در صنعت، باعث رشد آن شوند. در نتیجه اگر بین صنعت و دانشگاه در جامعه ارتباطی وجود نداشته باشد، ایده‌ها و پروژه‌های دانشگاهی در کتابخانه دانشگاه‌ها باقی می‌مانند و امکان استفاده از فناوری‌ها و علم روز دنیا در صنعت امکان‌پذیر نخواهد شد.

در کشور ما با وجود اینکه تعداد مقالات علمی در بیشتر زمینه ها بالا است و به عنوان مثال در زمینه هوش مصنوعی رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی و رتبه ۱۶ را در همه دنیا داریم، اما کسب‌وکارهای بسیار کمی بر پایه  فناوری‌های نوآور در ایران وجود دارد. به همین منظور، دیجی‌کالانکست با همکاری و حمایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه رویدادهایی به نام «پل نوآوری» را برگزار می‌کند.

پل نوآوری، رویدادی است که دیجی‌کالا نکست به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در دانشگاه‌های مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این رویدادها، حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان، تشریح موضوعات پروژه‌ها، پنل گفت‌وگو دوطرفه بین مدیران، اساتید و دانشجویان به منظور رفع چالش‌های صنعت در زمان حال و آینده است. در این رویدادها سخنران‌هایی از مدیران ارشد شرکت‌های مطرح از جمله دیجی‌کالا، اساتید مطرح دانشگاه‌ها، مدیران سازمان‌های فناور و… حضور دارند و چالش‌های موجود در صنایع مختلف را مطرح می‌کنند.

واحد پژوهش دیجی‌کالا نکست با پایان‌نامه‌ها و تحقیقاتی که قابلیت تجاری‌سازی و ایجاد نوآوری در بازه‌های زمانی مختلف یک تا دو ساله، سه تا پنج ساله و شش تا ده ساله داشته باشند، همکاری و از این طرح‌ها حمایت مالی، معنوی و زیرساختی خواهد کرد. در واقع، این پایان‌نامه‌ها چالش‌های فعلی شرکت‌های فناور در صنایع مختلف و نیازهای داخلی و بین‌المللی در سال‌های آینده را برطرف خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان این رویداد این فرصت را خواهند داشت که پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در جهت تجاری‌سازی و ایجاد نوآوری سوق دهند و از حمایت سازمان‌ها و سرمایه‌گذاری آنها بهره‌مند شوند. همچنین امکان ارتباط مستقیم با مدیران گروه دیجی‌کالا و فرصت شبکه‌سازی در این زمینه را دارند و در صورت تمایل می‌توانند در کمپ استارتاپی هوش مصنوعی شرکت کنند و از حمایت‌های دیجی‌کالا نکست از استارتاپ‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

این رویداد در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در کارخانه نوآوری آزادی، سالن همایش هم‌آوا برگزار می‌شود. شرکت در این رویداد شرایط خاصی ندارد و همه علاقه‌مندان، متخصصان و پژوهشگران رشته‌های تحصیلی مختلف فنی، علوم پایه، علوم انسانی و مدیریت می‌توانند به صورت رایگان در این رویداد شرکت کنند. لطفا برای شرکت در برنامه از اینجا ثبت‌نام کنید.

برچسب‌ها: استارتاپرویداد پل نوآوریپل نوآوریدیجی‌کالانکستصنعتدانشگاهارتباط صنعت و دانشگاه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.