رویداد پل نوآوری برگزار شد
از پژوهش به کارآفرینی ۸

رویداد پل نوآوری برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۲:۴۰ | ۶ دقیقه

مرکز نوآوری دیجی‌کالانکست، رویدادهایی را به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت برگزار می‌کند

نوپانا: رویداد پل نوآوری به منظور مجموعه رویدادهای پل نوآوری به همت مرکز نوآوری دیجی‌کالانکست و به منظور ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حمایت از پایان‌نامه‌ها تا تجاری‌سازی آن‌ها در زمان‌ها و مکان‌های مختلف برگزار می‌شود. 

رویداد اخیر روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ۹۸ در سالن همایش هم‌آوا واقع در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد. امیر صالحی مدیرعامل دیجی‌کالانکست، روح‌الله رحمانی رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالانکست و فرامرز معینی‌نژاد ‌senior devops manager در دیجی‌کالا سخنرانان این رویداد بودند.

صالحی در ابتدای مراسم درباره اهداف رویداد پل نوآوری گفت: نوآوری باید از طریق استارتاپ‌ها در جامعه اجرا شود. در اولین کمپ دیجی‌کالانکست، برنامه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی بود. رویداد پل نوآوری به منظور حمایت از پایان‌نامه‌ها انجام می‌شود؛ زیرا پایان‌نامه‌ها باید با صنعت در ارتباط باشند.

معمولا خروجی پایان‌نامه‌ها به ارزش برای جامعه تبدیل نمی‌شود؛ زیرا به کسب‌وکار تبدیل نمی‌شود. هدف ما این است که به دانشجویان کمک کنیم تا موضوعات پایان‌نامه به صورتی تعریف شود که در نهایت به یک کسب‌وکار تبدیل شود. همچنین یکی دیگر از اهداف این رویدادها، آوردن خلاقیت و نوآوری از سمت دانشجویان به سمت صنعت است که این هدف با همکاری دانشجویان محقق می‌شود.

در ادامه مراسم، رحمانی توضیحات بیشتری درباره نحوه همکاری دیجی‌کالانکست و دانشجویان داد و گفت: اولین و مهم‌ترین هدف ما در دیجی‌کالانکست تاثیر اجتماعی است. برای شروع استارتاپ‌ها و پژوهش‌ها باید فکر کنیم که آن‌ها چه تاثیری در کشور و کل دنیا خواهند داشت؛ بنابراین دید ما کاملا بین‌المللی است. شرط ما برای سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها و پژوهش‌ها، مفید بودن آن برای کشور و کل دنیا است. ما می‌خواهیم همراه با دانشجویان و کسانی که با ما در صنعت هم‌عقیده هستند، نوآوری‌هایی داشته باشیم که ایران در ۱۰ سال آینده یکی از بزرگترین مرکز‌های تکنولوژی دنیا باشد.

همه باید فکرهای باز و امید به آینده داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم. ما باید بتوانیم نخبگان را در داخل کشور با اهداف بین‌المللی پرورش دهیم و در صنعت واقعی با اقتصاد نوین مبتنی بر نوآوری کارهایی انجام دهیم که هیچ‌کس تا به حال انجام نداده است. ما در این همکاری با دانشجویان، به دنبال نتیجه هستیم و این نتیجه، ثبت پتنت‌های بین‌المللی است. ما در پژوهش‌ها به دنبال نتیجه‌های واقعی هستیم؛ حتی اگر در ۱۰ سال آینده به محصول تبدیل شوند. همه پژوهش‌ها باید در مدت ۱۰ تا ۱۲ ماه به نتیجه اولیه برسند.»

رحمانی در ادامه چند مورد از کلیدی‌ترین و برترین موضوعات پیشنهادی دیجی‌کالانکست را معرفی کرد. برخی از این موضوعات عبارت‌اند از: بهترین شیوه قیمت‌گذاری‌های آنلاین و آفلاین، احراز هویت، بازاریابی میکرولحظه‌ای (Micro moments marketing)، هوش مصنوعی، آسانسور فضایی و غیره. 

رحمانی شرایط شروع فرآیند هر پژوهش در دیجی‌کالا نکست را توضیح داد و گفت: «همه موضوعات واقعی و ملموس هستند اما ابهاماتی دارند که هدف ما حل کردن آن‌ها است. شما می‌توانید پروپوزال‌های خود را به مرکز پژوهش دیجی‌کالانکست ارسال کنید، اگر موضوعات شما با اهداف دیجی‌کالا هماهنگ باشد به مصاحبه دعوت می‌شوید تا باهم به نتیجه برسیم . در صورت تفاهم می‌توانید در مرکز پژوهش دیجی‌کالانکست مستقر شوید. دیجی‌کالا از پتنت‌ها حمایت می‌کند تا ثبت شوند. در مرحله آخر از پژوهش‌ها حمایت می‌کنیم تا به مرحله تجاری‌سازی برسند.»

برچسب‌ها: رویداد پل نوآوریدیجی‌کالانکستروح‌الله رحمانیارتباط صنعت و دانشگاهکارخانه نوآوری آزادیپایان‌نامه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.