هوش مصنوعی، مهم‌ترین فاکتور در توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا
دوره جامع آموزش اینترنت اشیا ۸

هوش مصنوعی، مهم‌ترین فاکتور در توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۷:۴۶ | ۳ دقیقه

در روز پایانی این دوره، کاربرد عملی هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا بررسی شد.

نوپانا: ارزش واقعی حجم بالای اطلاعات تولید شده در اکوسیستم اینترنت اشیا زمانی مشخص می‌شود که بتوان از آن‌ها نتایج پیشرفته و بینشی درباره کل اکوسیستم و آینده آن به دست آورد. استخراج این بینش‌ها و نتایج برعهده هوش مصنوعی است. این فناوری را می‌توان در تمامی بخش‌های اکوسیستم اینترنت اشیا مانند سیستم نهفته، پلتفرم و پردازش ابری و محاسبات لبه به کار گرفت. بینش‌ها و نتایج به دست آمده از هوش مصنوعی نقش اصلی را در بهبود و توسعه سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا ایفا می‌کنند. بسیاری از فعالان و متخصصان IoT، آینده اکوسیستم اینترنت اشیا را در گرو به کارگیری صحیح و گسترده فناوری هوش مصنوعی می‌دانند.

پنجمین دوره آموزش جامع IoT توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذرماه ۹۸ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این دوره، شرکت کنندگان با اکوسیستم اینترنت اشیا در قالب اجرای گروهی و عملی سناریوهای مختلف هوشمندسازی آشنا شده و مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه را فرا گرفتند.

این دوره در ۱۰ بخش مفاهیم و اقتصاد اینترنت اشیا، سخت‌افزار اینترنت اشیا و پیاده‌سازی عملیاتی آن، کسبوکار و تجاری‌سازی اینترنت اشیا، ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا و پیاده‌سازی عملیاتی آن، پلتفرم اینترنت اشیا و پیاده‌سازی عملیاتی آن، هوش مصنوعی، امنیت اینترنت اشیا و بلاک‌چین اجرا گردید. در بخش آموزش هوش مصنوعی جناب آقای مهندس فراز جلیلی به تشریح مباحثی مانند هوش مصنوعی، مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و کاربرد هوش مصنوعی در IoT پرداختند و در پایان آموزش به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به آدرس www.iotiran.com مراجعه نمایید.

برچسب‌ها: مرکز تحقیقات اینترنت اشیااینترنت اشیاهوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.