حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه سه قوه قرار بگیرد
معاون پارلمانی رئیس جمهور ۸

حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه سه قوه قرار بگیرد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۳:۰۹ | ۳ دقیقه

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه ۸ دی‌ماه) از کارخانه نوآوری آزادی و شرکت‌های مستقر در آن بازدید کرد.

نوپاناحسینعلی امیری در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی گفت: «خوش بختانه توسعه شرکت‌های دانش بنیان شتاب خوبی گرفته است. این شرکت‌ها در جهت صرفه‌جویی در وقت، منابع، مدیریت هزینه‌ها، کمک به محیط زیست و ایجاد رفاه کار فوق العاده‌ای در حال اجرا است.»

امیری ادامه داد: «حضور تعداد زیادی از جوانان، افراد تحصیل‌کرده و علاقه‌مندان در این کارخانه و تلاش آن‌ها در جهت ایجاد رفاه در جامعه بسیار قابل تقدیر است.»

معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن اشاره به حمایت‌های مورد نیاز برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: «حمایت‌های حقوقی و قانونی از این شرکت‌ها باید مورد توجه دولت، مجلس و قوه قضاییه قرار بگیرد. شتاب رشد و توسعه این شرکت‌‌ها بسیار بالاست؛ وجود خلا‌های قانونی، نبود بسترهای حقوقی و مشکلات دیگری در این مسیر ایجاد می‌شود و چون شتاب توسعه بالاست، مسائل قانونی نمی‌تواند با آن هماهنگ شود.»

به گفته حسینعلی امیری با همکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و استارتاپ‌ها جمع‌آوری و مشخص می‌شود تا سازمان‌ها و نهاد مربوطه با پیگیری‌‌های لازم بتوانند آن‌ها را حل کنند.

همچنین امیری افزود: «البته قانون داریم ولی نیازمند به‌روزرسانی است تا روند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در آن دیده شود. پدیده‌های جدیدی همچون مالکیت فکری، اختراعات و طرح‌های صنعتی وجود دارد که نیازمند حمایت‌های حقوقی هستند.»

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: «در اولین فرصت تلاش می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و در جهت تکمیل قوانین یا تهیه لایحه حمایتی و حقوقی و قانونی اقدام کنیم.»

در این بازدید معاون پارلمانی رییس‌جمهور از فضای کار اشتراکی زاویه، مرکز نوآوری دیجی‌کالانکست و دفتر روز اول علی بابا در کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرد.

برچسب‌ها: کارخانه نوآوری آزادیدیجی‌کالانکستعلی بابااستارتاپشرکت‌های دانش‌بنیانمعاون پارلمانی رییس جمهورحسینعلی امیری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.